KOSZT ODESŁANIA TOWARU NIEZGODNEGO Z UMOWĄ ZAKUPIONEGO PRZEZ INTERNET - KTO GO PONOSI

Koszt odesłania towaru niezgodnego z umową zakupionego przez internet - kto go ponosi?

Kategoria: Konsument / prawa konsumenta    |    09 Gru 2016 o godz.14:06    |    7 odpowiedzi
Autor: Gość
Kupiłem przez internet produkt, który w rzeczywistości okazał się inny niż na zdjęciu na stronie. Na stronie było zdjęcie oryginału, a przysłano mi podróbkę. Zapłaciłem uprzednio przelewem pocztowym za cenę produktu i koszt wysyłki.

Czy sprzedawca jest zobowiązany tylko do zwrotu tego co mu zapłaciłem czy także jest zobowiązany zwrócić koszt odsyłki? A czy koszt wykonania przelewu pocztowego też jest zobowiązany zwrócić?
ODPOWIEDZ    |    CYTUJ    |    ZGŁOŚ NARUSZENIE

Odpowiedzi

Najwyżej oceniona odpowiedź

Autor: redaktor
5
0
Witam

[cytuj autor=Gość]Kupiłem przez internet produkt, który w rzeczywistości okazał się inny niż na zdjęciu na stronie. [/cytuj]

Czy zakup był dokonany w sklepie internetowym? Jeżeli tak to kupujący(konsument) ma prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni kalendarzowych bez podania przyczyny (art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - Dz.U. 2014.827). Bieg terminu do odstąpienia od umowy w przypadku umów sprzedaży rozpoczyna się od dnia otrzymania zakupionego towaru (art. 28 pkt 1 ustawy).

W ciągu następnych 14 dni liczonych od wysłania pisma z odstąpieniem od umowy należy odesłać zakupiony towar do siedziby przedsiębiorcy. Można to zrobić wysyłając pismo z odstąpieniem od umowy a wraz z nim zwracany towar (art. 34 ustawy).

Jeżeli zakup towaru był dokonany poza sklepem internetowym np. na aukcji, wtedy nie dochodzi do zawarcia umowy miedzy konsumentem a przedsiębiorcą. Oznacza to brak możliwości odstąpienia od umowy.

Pozdrawiam
10-12-2016 23:02    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenie    |    link

Pozostałe odpowiedzi

Autor: redaktor
5
0
Witam

Gość
Kupiłem przez internet produkt, który w rzeczywistości okazał się inny niż na zdjęciu na stronie.


Czy zakup był dokonany w sklepie internetowym? Jeżeli tak to kupujący(konsument) ma prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni kalendarzowych bez podania przyczyny (art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - Dz.U. 2014.827). Bieg terminu do odstąpienia od umowy w przypadku umów sprzedaży rozpoczyna się od dnia otrzymania zakupionego towaru (art. 28 pkt 1 ustawy).

W ciągu następnych 14 dni liczonych od wysłania pisma z odstąpieniem od umowy należy odesłać zakupiony towar do siedziby przedsiębiorcy. Można to zrobić wysyłając pismo z odstąpieniem od umowy a wraz z nim zwracany towar (art. 34 ustawy).

Jeżeli zakup towaru był dokonany poza sklepem internetowym np. na aukcji, wtedy nie dochodzi do zawarcia umowy miedzy konsumentem a przedsiębiorcą. Oznacza to brak możliwości odstąpienia od umowy.

Pozdrawiam
10-12-2016 23:02    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
Autor: Gość
0
0
Odpowiedź trochę nie na temat bo ja chcę zwrócić produkt z tytułu niezgodności z umową, a nie z tytułu zwrotu towaru pełnowartościowego.
Poza tym wpis nie odpowiada na kluczowe pytanie ,,czy sprzedawca jest zobowiązany zwrócić koszty przesłania towaru niezgodnego z umową od kienta do sprzedawcy?".
11-12-2016 14:25    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
Autor: redaktor
1
0
Witam

Gość
(...) czy sprzedawca jest zobowiązany zwrócić koszty przesłania towaru niezgodnego z umową od klienta do sprzedawcy?".


Należy złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi. Z art. 556 Kodeksu cywilnego (K.c.) sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

Art. 561. par. 1.K.c. : Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
Par. 2. : Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.

Pomoc:

http://www.prawnik-online.eu/reklamacja-towaru-z-tytulu-rekojmi---na-czym-polega,3,5277.html

http://www.prawnik-online.eu/reklamacja-towaru-z-tytulu-rekojmi---na-czym-polega,3,5277.html

Reklamowany towar dostarcza Pan na koszt sprzedawcy. Powyższe wynika z art. 561 [2] par. 1 K.c. : "Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży (...)". Oznacza to, że sprzedawca zwraca Panu poniesiony koszt dostawy reklamowanego towaru.

Pozdrawiam
12-12-2016 00:00    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
Autor: Gość
0
0
Dzisiaj na poczcie wysyłałem przesyłkę poleconą priorytetową.
Gabaryt A. Masa przesyłki wynosiła 52 gramy. Wg cennika na stronie Poczty Polskiej cena wysłania przesyłki poleconej priorytetowej gabaryt A o masie do 350 g wynosi 5,50 zł.Pani na poczcie w okienku kazała zapłacić 7,30 zł. Na wydanym potwierdzeniu widnieje opłata 5,50 zł. Nie wiem, może te 1,80 zł różnicy w cenie to cena koperty. Jednak poza wspomnianym wcześniej potwierdzeniem nie dostałem żadnego paragonu.

Czy w razie jakby sprzedawca nie uwierzył na słowo, że odsyłka kosztowała mnie 7,30 zł to będzie wystarczyło pokazanie potwierdzenia z, którego wynika, że była to przesyłka polecona priorytetowa, gabaryt A, do 350 g i dopisanie, że jak mi nie wierzy, że z kopertą wyszło 7,30 zł to może pojawić się z taką kopertą na najbliższej poczcie i spytać się tam ile kosztuje wysłanie przesyłki o wspomnianych wcześniej parametrach łącznie z zakupem koperty?
Czy może takie coś to nie będzie żaden dowód i za odsyłkę sprzedawca zwróci mi tylko widniejącą na potwierdzniu kwotę 5,50 zł?
16-12-2016 00:14    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
Autor: Gość1
0
0
Gość
(...) sprzedawca zwróci mi tylko widniejącą na potwierdzeniu kwotę 5,50 zł?


TAK, sprzedawca zwróci tylko koszt wysłania reklamowanego towaru.Dodatkowych kosztów np. koszt opakowania nie zwróci.

Podstawa prawna:

Art. 561[2]. § 1 Kodeksu cywilnego
17-12-2016 21:39    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
Autor: Gość
0
0
Koperta nie wchodzi w skład kosztów wysyłki?
Gdy kupowałem ten produkt to za przesyłkę sprzedawca policzył 7 zł mimo, że też była to Poczta Polska i były takie same parametry wysyłki.
18-12-2016 18:36    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
Autor: Gość1
0
0
Koszt wysyłki towaru jest to koszt przesłania jej do adresata czyli opłata pocztowa.
18-12-2016 23:13    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link

Napisz odpowiedź

1. Autor
2. Wpisz treść odpowiedzi
Pozostało 2000 znaków.
Udzielając odpowiedzi, pamiętaj o zachowaniu kultury osobistej.
Dodaj załącznik do swojego pytania:
Dodaj kolejny załącznik
3. Spam catpcha

Logowanie

Jeśli masz już konto w serwisie - zaloguj się
Zapamiętaj mnie
Zapomniałem hasła

montres rolex replica watches Montres Pas Cher Montres Pas Cher Replica Uhren Casio