NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ CZY ZWYKŁE WYŁUDZENIE PIENIĘDZY ?, reklamacja towaru, rekojmia

Niezgodność towaru z umową czy zwykłe wyłudzenie pieniędzy?

Kategoria:    |    13 Maj 2015 o godz.15:41    |    8 odpowiedzi
Autor: Gość
Witam
Wczoraj sprzedałam koncentrator tlenu, osoba która go odbierała włączyła go przy mnie, wszystko działało i podpisaliśmy umowę:
1. Przedmiotem umowy jest koncentrator tlenu.
2. Sprzedający oświadcza, że koncentrator tlenu będący przedmiotem umowy stanowi jego własność, jest wolny od wad, prawnych osób trzecich, nie toczy się żadne postępowanie, którego przedmiotem jest koncentrator oraz, że nie stanowi on przedmiotu zabezpieczenia
3. Strony ustaliły wartość koncentratora na kwotę 850 zł.
4. Sprzedający przenosi na Kupującego własność koncentratora określonego w pkt, 1 niniejszej umowy za kwotę określoną w pkt. 3. Sprzedający kwituje otrzymanie wymienionej kwoty, a Kupujący odbiór koncentratora.
5. Sprzedający oświadcza, że koncentrator nie ma ukrytych wad technicznych, a Kupujący potwierdza znajomość stanu technicznego.
6. Strony ustaliły, że wszelkiego rodzaju koszty transakcji wynikające z realizacji niniejszej umowy, w szczególności koszty opłaty skarbowej obciążają Kupującego.
7. Sprawy nieuregulowane niniejszą umową regulują przepisy kodeksu cywilnego
8. Umowę sporządzano w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

Dziś dostałam telefon z wiadomością, że sprzęt nie działa i kupujący chce go zwrócić. Nie wiem za bardzo co zrobić w tej sytuacji, wydaje mi się, że umowa jest na moją korzyść, ponieważ wczoraj wszystko działało, kupujący sam to sprawdził, a dziś twierdzi, że sam się na tym nie zna i dopiero gdy pielęgniarki go włączyły okazało się że nie działa. Gdy oznajmiłam, że nie zgadzam się na zwrot towaru i pieniędzy, kupujący oznajmił, że uda się z tym do rzeczoznawcy i koszta pokryje osoba winna uszkodzenia. Czekam na dalsze informacje od tego osoby i proszę o radę.
ODPOWIEDZ    |    CYTUJ    |    ZGŁOŚ NARUSZENIE

Odpowiedzi

Najwyżej oceniona odpowiedź

Autor: redaktor
1
0
Witam

[cytuj autor=Gość] "(...} dostałam telefon z wiadomością, że sprzęt nie działa i kupujący chce go zwrócić. [/cytuj]

Kupujący powinien złożyć reklamację, w której określi swoje żądanie. W przypadku żądania odstąpienia od umowy wada fizyczna zakupionego sprzętu musi być istotna. Nie może być drobna, mała ponieważ z art. 560 par. 4 Kodeksu cywilnego kupujący nie może wtedy odstąpić od umowy.

Pomoc:

http://www.prawnik-online.eu/rekojmia-za-wady---co-na-to-przepisy-,3,5108.html

W przypadku żądania w zgłoszeniu reklamacyjnym odstąpienia od umowy należy zbadać towar pod katem podanej w nim wady (ekspertyza) i odpowiedzieć na reklamację powołując się na niniejszy przepis prawny.

Pozdrawiam
14-05-2015 12:41    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenie    |    link

Pozostałe odpowiedzi

1
0
Gość
(...) wczoraj sprzedałam koncentrator tlenu, osoba która go odbierała włączyła go przy mnie, wszystko działało (...)


Zakupiony sprzęt został sprawdzony i działał.

Kupujący poinformował Panią, że " gdy pielęgniarki go włączyły okazało się że nie działa".

W chwili sprzedaży wada fizyczna nie została stwierdzona.

Chodzi w tym przypadku o wadę fizyczną zdefiniowaną w art.556[1] Kodeksu cywilnego

Wada fizyczna występuje wtedy, gdy sprzedana rzecz:

1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

3) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

Co ważne, rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od sprzedawcy ( art. 556[1] par. 3 K.c.).

Kupujący ma prawo złożyć reklamację z tytułu rękojmi. Oddaje wtedy zakupiony sprzęt i określa żądanie reklamacyjne. Na podstawie art. 560 par. 1 K.c. ma on prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna ( art. 560 par. 4 K.c.). Może żądać także wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady ( art. 561 par. 1 K.c.).

Na podstawie art. 561[5] K.c. ma Pan 14 dni kalendarzowych czasu na ustosunkowanie się do żądania reklamacyjnego, czyli odpowiedzieć na złożoną reklamację. W ciągu tych 14 dni odpowiedż powinna być już znana kupującemu. Nie należy sugerować się datą wysłania odpowiedzi np. w ostatnim 14 dniu.

Pomoc:

http://www.prawnik-online.eu/kiedy-konsument-uznaje-zlozona-reklamacje-za-uzasadniona-,3,5248.html.html

Sprzedawca odpowiada za wadę towaru - 1 rok od wydania rzeczy. Powyższe wynika z art. 556[2] K.c.: "Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego".

Podstawa prawna:

- art. 556[1], art. 556 [2] , art. 560 par. 1 i par. 4 , art. 561 par. 1 , art. 561[5] Kodeksu cywilnego
14-05-2015 10:33    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
Autor: redaktor
1
0
Witam

Gość
"(...} dostałam telefon z wiadomością, że sprzęt nie działa i kupujący chce go zwrócić.


Kupujący powinien złożyć reklamację, w której określi swoje żądanie. W przypadku żądania odstąpienia od umowy wada fizyczna zakupionego sprzętu musi być istotna. Nie może być drobna, mała ponieważ z art. 560 par. 4 Kodeksu cywilnego kupujący nie może wtedy odstąpić od umowy.

Pomoc:

http://www.prawnik-online.eu/rekojmia-za-wady---co-na-to-przepisy-,3,5108.html

W przypadku żądania w zgłoszeniu reklamacyjnym odstąpienia od umowy należy zbadać towar pod katem podanej w nim wady (ekspertyza) i odpowiedzieć na reklamację powołując się na niniejszy przepis prawny.

Pozdrawiam
14-05-2015 12:41    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
1
0
Gość
(...) oznajmił, że uda się z tym do rzeczoznawcy i koszta pokryje osoba winna uszkodzenia.


Taka sytuacja mogłaby mieć miejsce w przypadku, gdyby Pani odrzuciła reklamację, uznając, że uszkodzenie towaru powstało z winy konsumenta albo ze zmian podczas użytkowania towaru.

Pomoc:

http://www.prawnik-online.eu/przedsiebiorca-nie-uznal-reklamacji-towaru---co-teraz,3,5233.html
14-05-2015 19:54    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
1
0
Gość
(...) oznajmiłam, że nie zgadzam się na zwrot towaru i pieniędzy, (...)


Konsument zakupił towar w sklepie stacjonarnym i nie może w terminie 14 dni odstąpić od umowy, tj. zwrócić bez podania przyczyny pełnowartościowy towar do sklepu i otrzymać zwrot gotówki (przykładowo powiedzieć, że się rozmyślił co do zakupu).

Taka sytuacja może mieć miejsce przy zakupie towaru w sklepie internetowym lub poza lokalem przedsiębiorcy np. na pokazie. Konsument nie ma wtedy możliwości sprawdzenia działania zakupionej rzeczy. W sklepie stacjonarnym konsument ma w pełni tę możliwość.

Podstawa prawna:

- art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827)
14-05-2015 20:13    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
Autor: Gość
0
0
Zapomniałam dodać, że sprzęt był używany.
16-05-2015 12:55    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
1
0
Gość
Zapomniałam dodać, że sprzęt był używany.


W przypadku zakupionego towaru już używanego konsument może złożyć reklamację z tytułu rękojmi za jego wady fizyczne. Przykładowo może domagać się od sprzedawcy usunięcia wady, albo obniżenia ceny.
16-05-2015 16:20    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
Autor: Gość
0
0
Kupujący nie odezwał się już do mnie ani słowem, nie wiem czy mam czekać na jakieś informacje od niego (boję się, że może to być pozew do sądu). Tak naprawdę, skoro klient odebrał to osobiście,sprawdzał na miejscu i wszystko działało... przecież rzeczoznawca nie jest w stanie określić którego dokładnie dnia się to stało. Jestem trochę w rozsypce, jestem pewna na 100% że sprzęt był sprawny, ale nie chcę włóczyć się po sądach i chyba wolałabym zwrócić te pieniądze, aby mieć to z głowy. Jakie jest najlepsze wyjście z tej sytuacji? Po prostu czekać? Czy jeśli dostanę wezwanie do sądu to będę musiała się w nim stawić czy będzie jeszcze szansa na dogadanie się z kupującym?
16-05-2015 18:32    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
Autor: redaktor
1
0
Witam

Gość
Kupujący nie odezwał się już do mnie ani słowem, (boję się, że może to być pozew do sądu).


Pozew o co?, na jakiej podstawie?
Klient nie składał pisemnie reklamacji z tytułu rękojmi. Nie ma też dowodu na to, że Pani przykładowo nie uznała reklamacji.

Dla sądu ważne są dowody np. z dokumentu.
Nawet, gdyby klient złożył pozew do sądu, ma Pani prawo ustosunkować się do jego żądań odpowiadając na pozew (oddalenie powództwa).

Z treści art. 207 par. 1 Kodeksu postępowania cywilnego wynika, że pozwany może przed pierwszym posiedzeniem wyznaczonym na rozprawę wnieść odpowiedż na pozew.

Odpowiedż na pozew składa się osobiście w dwóch egzemplarzach na Dziennik podawczy właściwego sądu lub wysyła za pośrednictwem poczty (list polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru).

Pomoc:

http://www.prawnik-online.eu/odpowiedz-na-pozew---co-zawiera-,3,3721.html

Pozdrawiam
16-05-2015 21:59    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link

Napisz odpowiedź

1. Autor
2. Wpisz treść odpowiedzi
Pozostało 2000 znaków.
Udzielając odpowiedzi, pamiętaj o zachowaniu kultury osobistej.
Dodaj załącznik do swojego pytania:
Dodaj kolejny załącznik
3. Spam catpcha

Logowanie

Jeśli masz już konto w serwisie - zaloguj się
Zapamiętaj mnie
Zapomniałem hasła

montres rolex replica watches Montres Pas Cher Montres Pas Cher Replica Uhren Casio