Brak wydawania paragonów

Brak wydawania paragonów

Kategoria: Wypowiedzenia / zwolnienie    |    20 Lut 2012 o godz.21:46    |    2 odpowiedzi
Autor: Monika
Witam,
W dniu dzisiejszym zostałam zwolniona dyscyplinarnie . Powodem zwolnienia jest brak wydawania paragonów klientom. Sprawa wygląda następująco. Pracowałam w sklepie z odzieżą . Salon posiadał wielu stałych klientów. W sklepie nie było możliwości zwrotów towaru. Zeby utrzymać dobrą relacje z klientem , wydawałam towar do przymierzenia w domu, za pokryciem gotówkowym , który był wkładany pod kase. Klient w ciągu 24 h, miał przyjść do salonu i oddać towar lub go kupic. Paragon został drukowany i wydawany klientowi. Moje pytanie jest następujące czy mogę wnieść sprawę do sądu pracy o zbyt surową karę jakim jest zwolnienie dyscyplinarne?? wartym podreślenia jest fakt iż nie odbyłam szkolenia na kasie filskalnej, Podkreśle też iż moje działanie było nieświadome ponieważ nie wiedziałam iż jest to przestępswto skarbe i grożą za to jakieś konsekwencje, dopiero pracodawca mniei w tym uświadomił . Proszę o dopowiedź . Dziękuje
ODPOWIEDZ    |    CYTUJ    |    ZGŁOŚ NARUSZENIE
Słowa kluczowe: Paragon 

Odpowiedzi

Najwyżej oceniona odpowiedź

Autor: redaktor
1
0
Witam

Odpowiedż na Pani pytanie zawarta jest częściowo tutaj:

http://www.lexforum.pl/pytanie/zwolnienie-dyscyplinarne_755#o739

Czytam pytanie:

1."Powodem zwolnienia jest brak wydawania paragonów klientom"

Czy w taki sposób została sformułowana przyczyna wypowiedzenia? Moim zdaniem jest zbyt ogólna i niezrozumiała. Można ją podważyć wnosząc odwołanie do sądu pracy w terminie 14 dni (art.264 par.2 K.p.).

2." (...) czy mogę wnieść sprawę do sądu pracy o zbyt surową karę jakim jest zwolnienie dyscyplinarne?

Należy wnieść pozew o przywrócenie do pracy, ponieważ przyczyna rozwiązania umowy o pracę jest ogólna i niezrozumiała.

3. "wartym podreślenia jest fakt iż nie odbyłam szkolenia na kasie fiskalnej"

Tę informację można podać między innymi w uzasadnieniu pozwu.

4.."Żeby utrzymać dobrą relacje z klientem , wydawałam towar do przymierzenia w domu, za pokryciem gotówkowym , który był wkładany pod kasę. Klient w ciągu 24 h, miał przyjść do salonu i oddać towar lub go kupic. Paragon został drukowany i wydawany klientowi."

Rozumiem, że kierownictwo sklepu wiedziało o takiej procedurze i paragony były wydawane dopiero przy zakupie towaru.

W razie dalszych pytań proszę pisać na Lexforum.

Pozdrawiam
21-02-2012 00:39    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenie    |    link

Pozostałe odpowiedzi

Autor: redaktor
1
0
Witam

Odpowiedż na Pani pytanie zawarta jest częściowo tutaj:

http://www.lexforum.pl/pytanie/zwolnienie-dyscyplinarne_755#o739

Czytam pytanie:

1."Powodem zwolnienia jest brak wydawania paragonów klientom"

Czy w taki sposób została sformułowana przyczyna wypowiedzenia? Moim zdaniem jest zbyt ogólna i niezrozumiała. Można ją podważyć wnosząc odwołanie do sądu pracy w terminie 14 dni (art.264 par.2 K.p.).

2." (...) czy mogę wnieść sprawę do sądu pracy o zbyt surową karę jakim jest zwolnienie dyscyplinarne?

Należy wnieść pozew o przywrócenie do pracy, ponieważ przyczyna rozwiązania umowy o pracę jest ogólna i niezrozumiała.

3. "wartym podreślenia jest fakt iż nie odbyłam szkolenia na kasie fiskalnej"

Tę informację można podać między innymi w uzasadnieniu pozwu.

4.."Żeby utrzymać dobrą relacje z klientem , wydawałam towar do przymierzenia w domu, za pokryciem gotówkowym , który był wkładany pod kasę. Klient w ciągu 24 h, miał przyjść do salonu i oddać towar lub go kupic. Paragon został drukowany i wydawany klientowi."

Rozumiem, że kierownictwo sklepu wiedziało o takiej procedurze i paragony były wydawane dopiero przy zakupie towaru.

W razie dalszych pytań proszę pisać na Lexforum.

Pozdrawiam
21-02-2012 00:39    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
Autor: Monika
0
0
Dziękuje za odpowiedź. Tak kierownictwo wiedziało o wydawaniu paragonów w następnym dniu, Podkreślę że z takiego samego powodu została zwolniona także kierowniczka oraz druga pracownica. Nie wiem czy prawdą jest ale na jednym z forum prawniczym przeczytałam opinie, że za brak wydawania paragonów odpowiedzialny jest przełożony, a nie pracownik, to on ma nadzorować poprawność wydawania. Chcę też podkreślić, iż kierownik pozwalał na takie traktowanie klientów, gdyż kierował się faktem zysku dla sklepu.
21-02-2012 10:38    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link

Napisz odpowiedź

1. Autor
2. Wpisz treść odpowiedzi
Pozostało 2000 znaków.
Udzielając odpowiedzi, pamiętaj o zachowaniu kultury osobistej.
Dodaj załącznik do swojego pytania:
Dodaj kolejny załącznik
3. Spam catpcha

Logowanie

Jeśli masz już konto w serwisie - zaloguj się
Zapamiętaj mnie
Zapomniałem hasła

montres rolex replica watches Montres Pas Cher Montres Pas Cher Replica Uhren Casio